Po długim czasie kompletowania składu wagonów oraz odpowiedniego do epoki i założeń ładunku powstał model pociągu towarowego z transportem Ludowego Wojska Polskiego odpowiadającego realiom epoki IV. Platformy podczołgowe Sp(Ppyk203) to seryjne produkty firmy Roco (66790) odpowiednio zwaloryzowane i uzupełnione o drobne detale (poręcze manewrowego, nowe stopnie wejściowe, haki urządzenia cięgłowego, zaślepione fabryczne otwory do montażu kłonic i inne). Platformy Res zostały wyprodukowane przez firmę Roco (66757). Zastosowane w składzie pochodzą z krótkiej serii zmodernizowanej przez firmę Parowozik. Zmianie uległo oznaczenie wagonu odpowiadające temu, jakie występowało od początku użytkowania tego typu platform na PKP. Poza modyfikacją firmy Parowozik wagony otrzymały dodatkowe detale, pomalowaną na czarno ramę, oraz patynę. Poza platformami w składzie znajdują się dwa kryte wagony towarowe typu 23k, w których przez odsunięte drzwi można oglądać figurki stojących żołnierzy. Wagony powstały przez przebudowę fabrycznych wagonów firmy Fleischmann. Ładunek eszelonu stanowi bateria 5 sztuk haubic samobieżnych 2S1 „Goździk” kalibru 122mm, wóz dowodzenia MT-LBU (wozy dowodzenia stanowiły obiekt dużej tajemnicy w poprzednim systemie), wóz techniczny WZT-1, samochody transportowe (Star 660 warianty skrzyniowe, z nadwoziem typu warsztat, cysterna oraz Kraz 255b wariant skrzyniowy), radiostacje (Ził 157 oraz Ził 131) i „gazik”, czyli UAZ469 dla dowódcy. Rozplanowanie składu, mocowanie ładunku zostało wykonane zgodnie z instrukcją Pk-11 z 1971 roku (na bieżąco uzupełniana). Wszystkie pojazdy zostały zamocowane za pomocą gumek, czyli bezinwazyjnie, bez użycia kleju. Kliny zostały doklejone do kół pojazdów za pomocą kleju adhezyjnego.