Stacja ma spełnić podstawowe założenia:
1. Umożliwić „oblot” składu przez lokomotywę.
2. Razem z akcesoriami zajmować najmniej jak to możliwe miejsca w transporcie i przechowywaniu.
Stacja składa się z trzech segmentów o wymiarach 105 x 15 cm. Maksymalna użyteczna długość toru dla jednego składu wynosi 190cm. Pojedyncze tory przed zwrotnicami umożliwiają wjazd lokomotywy o maksymalnej długości 32 cm. Zostały użyte zwrotnice 9 stopni o kształcie litery „Y” firmy Tillig. Za sterowanie rozjazdami odpowiadają siłowniki od zamka centralnego, z racji uproszczenia konstrukcji zasilane z baterii 9V. Siłowniki realizują również funkcję polaryzacji krzyżownicy. Układ zawiera żarówkę zabezpieczającą przed zwarciem. Autorem elektrycznego sterowania siłownikami jest Romek Szczeciński. Istnieje możliwość podłączenia stacji z dwóch końców i wykonania czegoś na wzór mijanki, jednak brakuje wtedy sterowania zabezpieczeniem ruchu. Do obydwu końców przez płyty przejściowe można podłączyć segment zakończony profilem LL500. Również na obydwu końcach można zamocować zabezpieczenie przed zjechaniem taboru. Podpory/ nogi składają się z dwóch części. Wszystkie detale stacji typu nogi, redukcje mają przewidziane miejsca do montażu na czas transportu pod spodem segmentów. Została również przewidziana skrzynka do przechowywania śrub i kabli. Do złożenia makiety nie wymaga się narzędzi, wszystkie śruby są typu motylkowego. Nie została użyta ani jedna nakrętka, ponieważ wszelkie połączenia gwintowane odbywają się za pomocą wciśniętych na stałe w odpowiednie detale koronkowych muf z gwintem. Za pomocą kolorowych koszulek termokurczliwych na odpowiednich śrubach i kolorowych punktów przy odpowiednich detalach zostało przewidziane kodowanie konkretnych śrub do odpowiednich połączeń. Trzy segmenty z zamontowanymi wewnątrz detalami tworzą „trójpak”, który łączą dwie przygotowane płyty transportowe. Całość na czas transportu i przechowywania trafia do przygotowanego kartonu. Opcjonalnie w razie potrzeby można połączyć ze sobą tylko dwa skrajne segmenty, otrzymuje się wtedy użyteczną długość toru: 85 cm.
Ponieważ podczas budowy ciągle pojawiało się hasło „Oblotka”, można uznać, że taka będzie również nazwa tej stacji technicznej.