podpis1.png

Ty5-6

Parowóz został wyprodukowany w zakładach Krupp z numerem 2062/1939. Parowóz do 1945 roku służył na kolejach DRG z numerem 50 196. Po wyzwoleniu trafił na PKP i służył głównie w parowozowni Gniezno, zarówno w ruchu towarowym jak i pasażerskim. Parowóz został skasowany w Gnieźnie 18.06.1973 roku. Niestety nie zachował się do naszych czasów, jako pomnik techniki. Model przedstawia parowóz z roku 1970, jest to epoka modelarska IVa. Powstał na bazie modelu BR50 Roco w wersji DRG. Zostały odtworzone charakterystyczne elementy armatury kotłowej typowej dla parowozów PKP na bazie elementów Weinerta oraz odlewów mosiężnych "Mirka", takich jak: polskie inżektory na parę świeżą i odlotową, zawory bezpieczeństwa Pop-Coale, sprężarka h11a4, turbogenerator, zawory zasilające i pożarnicze. Zgodnie z oryginałem zachowane są oryginalne wywietrzniki w kabinie maszynisty typu DRG. Model wyposażono w typowo polskie reflektory z odłbyśnikami (na tendrze nietypowo ustawione na pomoście - zgodnie z zachowanymi fotografiami z epoki). Ponadto model został wyposażony w dodatkowe odbiory prądu. Silnik 5-polowy posiada bardzo dobre właściwości jezdne, nawet przy minimalnych prędkościach.

Właścicielem modelu jest Bernard Sobczyk