podpis1.png

Pt31-11

Numer fabryczny 769/1940 został wyprodukowany już podczas okupacji niemieckiej w Chrzanowie. Lokomotywa została włączona do eksploatacji pod numerem DRG 39 1007p. Pierwotnie przed wojną planowano oznaczyć go numerem Pt31-106. Parowóz już w 1945 roku został odzyskany dla PKP i został przydzielony do DOKP Lublin, gdzie pozostał przez cały okres eksploatacji tj. do skreślenia z inwentarza w dniu 03.08.1976 roku. Parowóz stacjonował w parowozowni Lublin (oprócz krótkiego pobytu w parowozowni Dęblin od 28.04.1955 do 30.06.1956). Lokomotywa posiada typowy wygląd dla epoki IIIc (lata 60-te, XX wieku): reflektory K-30-01, inżektor na parę odlotową, zawory bezpieczeństwa pop-coale oraz zawory Łopuszyńskiego. Model firmy Brawa posiada metalowy kocioł i zestawy kołowe oraz metalowy tender. Parowóz waloryzowany był eksperymentalnie pigmentami oraz washem.

Autorem waloryzacji i właścicielem modelu jest Bernard Sobczyk.