podpis1.png

Oi1-29

Parowóz został wyprodukowany w fabryce Schwartzkopff z numerem 3450/1905. Lokomotywa posiadała oznaczenia KPEV: Elberfeld 319, a od 1906 roku Elberfeld 2110. W okresie międzywojennym był to Oi1-7. W latach 1941-45 parowóz posiadał oznaczenie 37 171. Po roku 1945 stacjonował w następujących parowozowniach: Od stycznia 1948 MD Bydgoszcz Główna, od września 1948 MD Lębork. Maj 1950 MD Inowrocław, sierpień 1955 MD Słupsk, marzec 1956 MD Godków, wrzesień  1962 MD Szczecin Port. W lutym 1965 parowóz został wycofany z eksploatacji. 28.07.1968 lokomotywa skreślona z inwentarza. Obecnie znajduje się w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Parowozy serii Oi1 były najbardziej typowymi maszynami wykorzystywanymi w ruchu lokalnym na Pomorzu. Do początku lat 70-tych lokomotywy tej serii obsługiwały między innymi wybrane połączenia na liniach Pruszcz Gdański - Kartuzy - Lębork, Gdynia - Kokoszki - Kartuzy oraz Wejherowo - Choczewo - Lębork.
Model został zwaloryzowany natryskowo areografem z dodatkiem suchych pastel. Lokomotywa posiada 5-polowy silnik i bardzo dobre właściwości jezdne.

Właścicielem modelu jest Bernard Sobczyk